Vuijsje

Robert Vuijsje

1 opname
Vuijsje werd bekend met zijn debuut Alleen maar nette mensen (2008), dat een dubbelbekroonde bestseller werd en in 2012 is verfilmd.

Schrijver Robert Vuijsje heeft in oktober het nieuwe boek Alleen maar stoute kinderen (2014) uitgebracht. Dit kinderboek gaat over pietjes in álle kleuren. Hij denkt dat kleurenpieten over een paar jaar in Nederland geheel zijn ingeburgerd. Na 'Alleen maar nette mensen schreef hij een jaar lang een wekelijke column voor Het Parool. Vuijsje studeerde sociologie en Amerikanistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Ook bracht hij een jaar door aan de Amerikaanse Universiteit van Memphis. Naast boeken schrijven, maakte Vuijsje een reeks interviews voor de Volkskrant over welke rol afkomst speelt in een leven in Nederland en was hij van 1997 tot 2007 journalist voor weekblad Nieuwe Revu, daarna werkte hij van 2007-2009 voor De Pers.