27 feb 2018

Modebewust en goed gekleed

Dit evenement is geweest.

SOMO-onderzoeker Martje Theuws en Rank a Brand-oprichter Niels Oskam over de verborgen impact van kleding én hoe je daar als consument mee om kunt gaan.

Eerlijke voedingsproducten kun je nog wel in de supermarkt vinden, maar als je op zoek bent naar een verantwoorde aanwinst voor in je garderobe wordt het een stuk lastiger. Dat veel kleding door onderbetaalde arbeiders in lage lonen-landen wordt gefabriceerd is bekend, maar ook bekende duurdere merken maken zich schuldig aan uitbuiting. Daarnaast kost de productie van bijvoorbeeld je nieuwe spijkerbroek ook veel water. SOMO-onderzoeker Martje Theuws en Rank a Brand-oprichter Niels Oskam spreken in deze lezing over de verborgen impact van kleding. Wat kunnen bedrijven doen om het maakproces transparant te krijgen? Hoe kun je als fashion-lover bewuster omgaan met mode?

*update Niels Oskam is ziek en de Martje Theuws zal een langer verhaal houden over de kledingindustrie met een consumentenperspectief.

De capaciteit van de zaal is beperkt, WE VERWACHTEN GROTE DRUKTE DUS WEES OP TIJD!

Meer in deze serie

Groene bedoelingenVan eerlijke spijkerbroeken tot vegaburgers: wat is het verhaal achter groene keuzes? Acht sprekers over impact en de mens als duurzame consument.