Een nieuwe blik op duurzaamheid

feb

Een nieuwe blik op duurzaamheid

Tot op de bodem
Volgens politicoloog en planoloog prof. Maarten Hajer schiet ons denken over duurzaamheid ernstig tekort. Wat is nodig voor een écht groene toekomst?

We zitten vast. De temperatuur op aarde stijgt, de grond raakt uitgeput en we blijven op volle kracht fossiele brandstoffen gebruiken. Als we in dezelfde patronen blijven denken die ons tot nu toe weinig hebben geholpen, dan komen we er niet, betoogt planoloog en politicoloog prof. dr. Maarten Hajer (UU). Hij laat zien wat vijftig jaar milieubeleid ons heeft opgeleverd en waarom een omslag in denken noodzakelijk is. Wat is nodig voor een écht groene toekomst?

Voor de evenementen in het Academiegebouw kunnen we vooralsnog alleen studenten ontvangen die het programma als cursusreeks volgen. Gelukkig kan je ook als niet-student thuis meekijken via de livestream. En die is natuurlijk niet geslaagd zonder jullie vragen en opmerkingen. Daar kunnen we online gewoon mee doorgaan. Stel je vraag in de chat, dan zorgen wij dat die terechtkomt bij de spreker in de zaal. De videolink vind je hieronder.

In samenwerking met het Copernicus Instituut voor Duurzame Ontwikkeling (UU) & strategisch thema Pathways to Sustainability (UU).

Spreker

Datum & tijd
Dinsdag 15 februari 2022 (20:00-21:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Stream
Direct in je agenda

Over deze serie

Tot op de bodem

Willen we een duurzame toekomst voor iedereen, dan moeten we onze omgang met materialen veranderen. Waar liggen de knelpunten?