Dutilh Novaes

Prof. dr. Catarina Dutilh Novaes

Theoretisch filosoof
1 opname & 1 event
Catarina Dutilh Novaes is theoretisch filosoof en Rosalind Franklin Fellow bij de Faculteit Wijsbegeerte van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).

Daarnaast is Dutilh Novaes als extern lid verbonden aan het Munich Center for Mathematical Philosophy(LMU). Haar expertise betreffen filosofie en geschiedenis van de logica en wiskunde. Zij onderzoekt hoe mensen redeneren door te kijken naar de eigenschappen van een wiskundig bewijs en de praktijk van de wiskunde. Op dit moment is ze bezig met het vijfjarige onderzoeksproject 'The Roots of Deduction' gefinancierd door de NWO VIDI-beurs. Ze kijkt naar de filosofische, psychologische en historische aspecten van deductie in hun samenhang. Dutilh Novaes studeerde filosofie en logica aan de Universiteit van Sao Paulo en Amsterdam en promoveerde in Leiden in Middeleeuwse logica en semantiek.