Greening the cities USI Christmas Lecture

Nog geen events geweest

Over deze serie

Lezing is in het Nederlands

Meer dan de helft van de wereldbevolking woont inmiddels in de stad. In de toekomst zal dit aantal waarschijnlijk alleen maar toenemen. Hoe voorkom je dat steeds groter groeiende steden aan zichzelf ten onder gaan? Is het mogelijk duurzame wereldsteden te creëren? Op deze jaarlijkse lezing zal prof. dr. Jacqueline Cramer (hoogleraar Duurzaam Innoveren en dir. Utrecht Sustainability Institute) in gesprek gaan met Ton Venhoeven (Rijksadviseur voor de Infrastructuur en hoogleraar Architectuurgeschiedenis en -theorie aan de TU Eindhoven) en een visie ontvouwen voor duurzame urbane regio's. Hoe zullen die er uit zien in Nederland? Zijn er voorbeelden van steden wereldwijd die navolging verdienen? Wat hebben wetenschap en architectuur de wereld te bieden?

Prof. Cramer zal praten over de maatschappelijke opgave die voor ons ligt waar het gaat om duurzame stedelijke ontwikkeling en gaat in op de zaken die daarbij inhoudelijk anders zijn dan de manier waarop we tot nu toe met dit vraagstuk zijn omgegaan en bespreekt ook de rol van USI. Ton Venhoeven zet het verhaal van prof. Cramer in een breder perspectief en bespreekt de ontwikkelingen in de mega cities van de wereld. Wat is hun opgave?

In samenwerking met...

Utrecht Sustainability Institute (USI)