Lunch Vakmanschap is meesterschap

Aankomend

Geen aankomende events

Geweest

Nog geen events geweest

Artikelen

Nog geen artikelen in deze serie

Over deze serie

Je kunt je met taal en muziek bezighouden door te schrijven of te componeren. Of door wetenschappelijk onderzoek te doen naar kunst. Maar kun je zonder zelf te creëren kunst wel doorgronden? Hoeveel is kennis waard zonder ervaring uit de praktijk?

Kunst en wetenschap houden zich beide bezig met onderzoek. Doe je dat door in de praktijk aan de slag te gaan? Of analyseer je eerst de beschikbare theorie en bestaande traditie? Gastsprekers van de Hogeschool Utrecht en Hogeschool voor de Kunsten Utrecht gaan in gesprek met collega's van de Universiteit Utrecht over kunst en wetenschap, theorie en praktijk, denken en doen.

Programma

WOENSDAG 12 OKTOBER
Nieuwe media – the medium is the message
Dr. Harry van Vliet (Lector Crossmedia Business, HU) in gesprek met dr. Ann-Sophie Lehmann (Media- en Cultuurwetenschappen, UU) over onderzoek en onderwijs aan de frontlinie van nieuwe ontwikkelingen. Hoe reflecteer je op iets wat volop in beweging is?

WOENSDAG 19 OKTOBER
Journalistiek – schrijven voor een publiek
Ad van Liempt (Lector Onderzoeksjournalistiek, HU) in gesprek met prof. dr. Frits van Oostrom (Universiteitshoogleraar Geesteswetenschappen, UU) over schrijven als academische vaardigheid en als journalistiek vak. Hoe zorg je dat je gelezen wordt? Ook de wetenschapper schrijft voor een publiek.

WOENSDAG 26 OKTOBER
Onderwijs – voor de klas en achter de boeken
Dr. Jaap Bos (Gedragswetenschappen, UU) in gesprek met Wichert Duyvendak (directeur Instituut Theo Thijsen, HU) over Martinus Langeveld, de pedagoog die het Nederlands onderwijs vorm gaf. Theoretiseren over onderwijs kan niet zonder de praktijk en de praktijk niet zonder theorie.

WOENSDAG 2 NOVEMBER
Muziek – onderzoek naar rock-'n-roll
Niels Aalberts (Music Management, HKU) in gesprek met prof. dr. Tom ter Bogt (Algemene Sociale Wetenschappen, UU) over loopbanen in de popmuziek. Do it yourself vakmanschap of harde marketing?

In samenwerking met Studystore, Facilitair Bedrijf Utrecht