Noort

Prof. dr. Guda van Noort

Communicatiewetenschapper
1 opname & 1 event
Prof. dr. Guda van Noort is hoogleraar Overtuiging en Nieuwe mediatechnologieën aan de Universiteit van Amsterdam.

Van Noort doet onderzoek naar de unieke kenmerken van nieuwe, digitale media en hun rol in de overtuigingskracht van marketingcommunicatie. Voorbeelden van deze unieke kenmerken van digitale media zijn onder andere interactiviteit en de mogelijkheid om marketingberichten te personaliseren. Ze onderzoekt de kracht van deze nieuwe media en technologieën in het veranderen van gedrag en overtuigen van consumenten. Eén van haar recente focuspunten binnen dit veld is het onderzoeken van de werking van algoritmes.

Naast haar werk aan de Universiteit van Amsterdam is Van Noort directeur van Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). Deze stichting is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de UvA en heeft onder andere als doel om toepasbare wetenschappelijke kennis te delen met communicatieprofessionals. Van Noort is daarnaast als honorair onderzoeker verbonden aan het Tilburg Center for Cognition and Communication.