Linden

Martijn Jeroen van der Linden

Econoom
3 opnames & 1 event
Martijn van der Linden is onderzoeker op het EU-project 'Creating Economic Space for Social Innovation' en promovendus aan de Technische Universiteit Delft.

Van der Linden doet onderzoek naar de digitalisering van geld en nieuw economisch denken. Hij richt zich in zijn promotieonderzoek op het design van het monetaire systeem en zoekt naar verbeterpunten van dit systeem in termen van gelijkheid, vrijheid en efficiëntie. Zijn thesis is dat digitalisering gaat leiden tot een fundamenteel ander monetair systeem en dat een bewuste (democratische) keuze nodig is.

Tevens is hij bestuurslid van StichtingOns Geld, penningmeester bij Casco Pojects en voorzitter van Our New Economy.

Van der Linden studeerde bedrijfseconomie op de Universiteit Tilburg en filosofie aan de Internationale School voor Wijsbegeerte en de School of Economic Science in London. Hij werkte een aantal jaren in de financiële sector waarna hij in 2014 begon als onderzoeker en PhD kandidaat aan de Technische Universiteit Delft.

Foto: Jan Willem Groen Fotografie