De journalist als luis in de pels?

okt

De journalist als luis in de pels?

Op losse schroeven
Zijn journalisten wel kritisch genoeg? Politiek filosoof dr. Remko van Broekhoven en Groene-hoofdredacteur Xandra Schutte maken zich zorgen.

De democratie kan niet zonder journalistiek. Journalisten moeten hun verantwoordelijkheid nemen, aldus politiek filosoof dr. Remko van Broekhoven (School voor Journalistiek Hogeschool Utrecht). Met de machthebbers ter verantwoording roepen, ben je er nog niet. Dat constateert ook journalistiek boegbeeld Xandra Schutte (De Groene Amsterdammer). Hoe kan journalistiek nog een tegenmacht zijn in een gefragmenteerd medialandschap?

Sprekers

Datum & tijd
Woensdag 5 oktober 2016 (18:00-19:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Entree
Niet nodig. Let op: vol = vol.
Direct in je agenda

Over deze serie

Op losse schroeven

Ophef in de samenleving: er lijkt steeds minder vertrouwen in onder andere de zorg, de rechtspraak en de arbeidsmarkt. Staan de pijlers van onze samenleving op losse schroeven?