De Duiders over armoede in Nederland

okt

De Duiders over armoede in Nederland

De Duiders
Wetenschappers over het nieuws van de dag

'Nederlanders met een minimum inkomen komen steeds meer in de knel' schreef de Nationale Ombudsman op World Poverty Day. De stijgende prijzen van energie en levensmiddelen laten niemand onberoerd, maar mensen die het al niet breed hadden zijn vaak de wanhoop nabij. Hoe ziet armoede in Nederland eruit anno 2022? Hoe ontstaat armoede in zo'n welvarend land als Nederland en hoe kunnen we ervoor zorgen dat niet steeds meer mensen in de problemen komen, nu het einde van de prijsstijgingen nog lang niet in zicht is?

In gesprek met expert Nadja Jungmann

Op 26 oktober is Nadja Jungmann, lector Schulden en Incasso aan de Hogeschool Utrecht en bijzonder hoogleraar bijzondere aspecten van het privaatrecht aan de Universiteit van Amsterdam, onze Duider. Ze heeft veel kennis over de problemen waar mensen met een kleine beurs mee te maken krijgen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, én ze heeft ideeën voor oplossingen.

De Duiders is een programma van Podium, Studium Generale Universiteit Utrecht en TivoliVredenburg.

Spreker

Datum & tijd
Woensdag 26 oktober 2022 (20:15-21:15)
Voertaal
Nederlandstalig
Entree
Stream
Direct in je agenda

Over deze serie

De Duiders

Iedere maand geeft een wetenschapper tekst en uitleg bij de stroom aan nieuwsberichten die ons iedere dag bereikt.