As I left my father's house

Aankomend

Geen aankomende events

Geweest

Nog geen events geweest

Opnames

Nog geen opnames in deze serie

Artikelen

Nog geen artikelen in deze serie

Over deze serie

Op 20 juni is het Wereldvluchtelingendag en presenteren Studium Generale en Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF in samenwerking met New Dutch Connections: As I left my father's house. In deze indrukwekkende muzikale theatervoorstelling vertellen vluchtelingen met verschillende culturele en religieuze achtergronden over hun wereld. Een wereld van mensen die leven met de gevolgen van vijandigheid, geweld, oorlog en extremisme en ver van hun eigen land een nieuw leven moeten opbouwen.

Het toneelstuk gaat over de langjarige gevolgen van oorlog en de momenten die er toe doen. En resoneert met de ontwrichting door grote gebeurtenissen en met de vluchtverhalen van vele migranten. In dit theaterexperiment wordt een niet-westerse manier van vertellen gecombineerd met een westers theatrale context. Na de voorstelling is er een nagesprek met het publiek over het recht op onderwijs.

Bright O. Richards, artistiek leider van New Dutch Connections, initiatiefnemer van As I left my father's house en één van de acteurs, vluchtte uit Liberia en heeft met steun van het UAF kunnen studeren aan de Filmacademie en de Toneelschool. As I left my Father's House werd in 2011 bekroond met de Compassieprijs.

Mardjan Seighali (directeur UAF) en Kathalijne Buitenweg zullen te gast zijn en meedoen aan het debat.