Wiskunde: niet alleen voor nerds

Aankomend

Geen aankomende events

Geweest

Nog geen events geweest

Artikelen

Nog geen artikelen in deze serie

Over deze serie

Wiskunde laten vallen omdat je er later toch niets aan hebt? Jammer. Wiskunde is namelijk hartstikke handig en direct toepasbaar in het dagelijkse leven. Zo kan het je helpen bepalen op welk moment je beter compromissen kunt sluiten in je relatie en wanneer je juist voet bij stuk moet houden. Wiskunde kan aantonen hoe en op wie je het best kunt stemmen in een democratie en het kan je waardering voor kunst laten toenemen. En het oplossen van wiskundige problemen is soms zelfs even spannend als een misdaadroman.

In deze vierdelige lezingenreeks zullen wiskundigen laten zien hoe alomtegenwoordig wiskunde is en hoeveel plezier er aan te beleven valt.

Woensdag 29 oktober
De wiskundige onmogelijkheid van democratie
Drs. Vincent van der Noort
Wiskunde, Universiteit Utrecht

Woensdag 5 november
De overeenkomst tussen wiskunde en kunst
Prof. dr. Jan van de Craats
Wiskunde en Maatschappij, Universiteit van Amsterdam

Woensdag 12 november
Wiskunde als misdaadroman
Prof. dr. Robbert Dijkgraaf
Universiteitshoogleraar Universiteit van Amsterdam en voorzitter Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen

Woensdag 19 november
Liefde en wiskunde
Ir. Ionica Smeets
Wiskundemeisjes en Wiskunde, Universiteit Leiden

Bekijk ook onze andere serie over wiskunde hier.