Waarom we het over klasse moeten hebben

sep

Waarom we het over klasse moeten hebben

Kansrijk?
Is de meritocratie een mythe? Met o.a. Socioloog prof. Ineke Maas over de veranderende rol van klasse in Nederland.

Nederland is niet langer kampioen kansengelijkheid. Voor wie onderaan de sociale ladder begint, is het steeds moeilijker om op te klimmen. Waarom is de sociale mobiliteit afgenomen? En hoe uit klasse zich in gedrag en cultuur? Met socioloog prof. Ineke Maas (UU), sociaal geograaf dr. Sanne Visser (RUG) en socioloog prof. Giselinde Kuipers (KU Leuven).

I.s.m. Equality, Diversity & Inclusion (UU).

Let op! Toegang tot dit event krijg je alleen via een entreeticket én een coronatoegangsbewijs (een vaccinatie-, test- of herstelbewijs). Meer informatie hierover vind je op rijksoverheid.nl. Het coronatoegangsbewijs kun je laten zien met de CoronaCheck-app of op papier.

Deze avond is ook live te volgen via onze YouTube-livestream.

Sprekers

Datum & tijd
Woensdag 22 september 2021 (20:00-21:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Entree
Zie ook
Direct in je agenda

Over deze serie

Kansrijk?

Hoe kan het dat je geboorteplaats, het inkomen van je ouders en je culturele achtergrond in 2021 nog steeds bepalend zijn voor waar je later terechtkomt?