This Thing Called Science' met prof. Trevor Pinch

Leestijd 1 minuut — Wo 2 november 2011

Op 11 november spreekt prof. Trevor Pinch (Sciene & Technology Studies, Cornell University USA) bij het UMC Utrecht over vaccinaties en politiekbeleid. Tegen de achtergrond van het debacle rond de HPV-vaccinatiecampagne een zeer interessant thema. In hoeverre moet beleid rondom volksgezondheid rekening houden met de zorgen van ouders rondom vaccinaties? In Amerika worden sommige vaccinaties verplicht gesteld door State-laws terwijl in de EU vaccinaties veel meer een eigen keuze zijn. Pinch bespreekt de geschiedenis van vaccinatiebeleid in de VS en gebruikt dit om het debat neer te zetten rondom de vraag hoe wetenschappelijke studies de kijk op verplichtingen en interventie elkaar kruisen en een niet altijd prettige uitkomst genereren. Pinch is co-auteur van het boek Dr Golem: How to Think about Medicine. De lezing is de laatste lezing in de PhD serie 'This Thing Called Science - a short course in science studie', georganiseerd door Utrecht Graduate School for Life Sciences.

Iedereen is welkom bij de lezing.

Aanmelden: Meld je aan via een mailtje aan l.sylaj-brands@umcutrecht.nl
Wanneer: 11 November 2011, 16.00 - 17.00 uur
Waar: Collegezaal WKZ, UMC Utrecht
Voertaal: Engels

Nu al meer weten over Nederlandse vaccinatieprogramma's? Kijk dan de lezing terug van dr. ir. Moniek Pieters (RIVM) over hoe volksgezondheid zich verhoudt tot vrije keuze en over wetenschappelijke borging, beleid, en gezondheid van de bevolking.