Hoe is het nu met? - Deel 1: Dr. ir. Melanie Peters

Studium Generale presenteert in samenwerking met studenten die de cursus Practicum Video volgen, de serie 'Hoe is het nu met?'.
Leestijd 1 minuut — Ma 24 december 2012

Voor de cursus maakten de studenten een korte reportage over oud-sprekers van Studium Generale en vroegen hen naar de huidige stand van zaken in hun onderzoek, hun motivatie voor de keuze van het vak of om een reactie op een actueel onderwerp dat aansluit bij het vakgebied. Het resultaat is een gevarieerde reeks filmpjes, waarin de studenten op eigen wijze creatieve invulling hebben gegeven aan de opdracht en geïnterviewde wetenschappers een andere kijk op hun werk geven dan tijdens een lezing. Een aanrader dus.

In het eerste filmpje vertelt dr. ir. Melanie Peters, directeur van Studium Generale, over de rol van wetenschap in de maatschappij.