Dr. Maud Radstake wordt nieuwe directeur Studium Generale Utrecht

Nieuwe directeur SG bekend!
Leestijd 1 minuut — Di 3 februari 2015

Dr. Maud Radstake wordt met ingang van 1 april 2015 benoemd tot directeur van Studium Generale, het podium voor lezing en debat van de Universiteit Utrecht. Zij is momenteel beleidsadviseur van de Raad van Bestuur en de Patiëntenadviesraad van het Radboudumc en was voorheen programmamanager bij het CSG Centre for Society and the Life Sciences tevens in Nijmegen. Maud Radstake volgt Melanie Peters op, die per 1 februari directeur is bij het Rathenau Instituut.

Dr. Maud Radstake (1973) heeft als onderzoeker en communicator een fascinatie voor maatschappelijke vragen rond wetenschap, technologie, gezondheidszorg, cultuur en politiek. Ze is opgeleid tot cultureel antropoloog (Universiteit van Amsterdam) en promoveerde op een onderzoek naar medische beeldvormende technologie (Universiteit van Maastricht).

Maud Radstake ziet er naar uit om bij Studium Generale aan de slag te gaan: “Ik vind de combinatie van onafhankelijkheid, actualiteit, diepgang en toegankelijkheid in de visie en activiteiten van Studium Generale aantrekkelijk en uitdagend. In huidige maatschappelijke en politieke discussies worden wetenschappelijke en maatschappelijke waarden vaak tegenover elkaar gezet. Wat mij betreft zit de kracht van academisch onderzoek en onderwijs juist in het zoeken en laten zien van manieren waarop deze waarden en vorming elkaar kunnen versterken. Daar wordt de wetenschap volgens mij beter van, en de rest van de samenleving ook. Als directeur van Studium Generale wil ik dat graag laten zien en blijven onderzoeken, samen met de andere medewerkers, en met sprekers, studenten, bezoekers en andere betrokkenen.”