Hoe is het nu met? - Deel 6: Prof. dr Rosemarie Buikema

Leestijd 1 minuut — Wo 9 januari 2013

Prof. dr. Rosemarie Buikema is professor Kunst, Cultuur en Diversiteit aan de Universiteit Utrecht. Zij is hoofd van het Departement Media en Cultuurwetenschappen (UU), wetenschappelijk directeur van het Graduate Gender Programme (UU) en de Nederlandse Onderzoekschool Vrouwenstudies (UU). Een indrukwekkende academische carriëre, maar hoe raakte ze geïnteresseerd in vrouwenstudies? En wat bracht haar naar Zuid-Afrika? In dit land onderzoekt zij hoe kunstenaars maatschappelijke verandering en collectieve identiteit in hun werk laten terugkomen. Dit bespreekt zij in onderstaande video gemaakt door studenten die het Practicum Video volgden. Bij Studium Generale sprak Buikema in de reeks 'Duurzaamheid als wereldbeeld' over beelden van mens en natuur en Zuid-Afrikaanse kunstenaars, die lezing kun je hier terugzien.