Lintjesregen

Een lintjesregen bij de Universiteit Utrecht.
Leestijd 1 minuut — Ma 29 april 2013

Afgelopen vrijdag hebben vijf medewerkers van de UU een Koninklijke onderscheiding in ontvangst genomen. Daaronder zijn er twee Studium Generale sprekers. Hoogleraar Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken prof. dr. Micha de Winter en Cor Jansen, directeur Communicatie en Marketing aan de UU, ontvingen in de Aula van het Academiegebouw de onderscheiding uit handen van plaatsvervangend collegevoorzitter en rector magnificus Bert van der Zwaan. Zij werden daarmee respectievelijk Officier en Ridden in de Orde van Oranje Nassau.

Prof. dr. De Winter is toonaangevend in de pedagogiek en is actief in onderwijs, onderzoek, het jeugdbeleid en vooral in het maatschappelijke debat. Bij Studium Generale sprak hij recent nog over de Vreedzame School in het Science Café Utrecht. Cor Jansen is behalve directeur Communicatie en Marketing ook voorzitter van sportvereniging Omni Zwaluwen 1911. Jansen vindt de verbindende factor van sport het belangrijkst. Kinderen uit allerlei lagen van de bevolking kunnen bij elkaar in een team komen en samen voor de overwinning gaan. Bij zijn club worden de verschillen niet gecultiveerd en wie dat wel doet kan rekenen op een reprimande van de leiding. Tijdens Het Grote Stadsdebat vertelde hij meer over wat sport kan betekenen voor sporters, maar ook voor de stad en samenleving.