Vrouwen op het SG podium!

Bij Studium Generale gaan we heel bewust op zoek naar vrouwelijke sprekers voor ons programma. Dat is hard nodig en ook zeker niet altijd makkelijk. Programmamaker Laura Mol legt uit waarom.
Leestijd 1 minuut — Do 16 juni 2016

Programmamaker Laura Mol schreef een artikel in Pandora, het magazine van het Vrouwennetwerk Universiteit Utrecht. Dit netwerk staat voor: het belang van (gender)diversiteit binnen een wetenschappelijke én bestuurlijke context, de bewustwording van stereotyperingen en hun gevolgen, en de zichtbaarheid van vrouwelijk talent. Bij Studium Generale kunnen we het alleen maar eens zijn met de standpunten van het Vrouwennetwerk, dat blijkt ook uit het artikel 'Vrouwen op het podium: omdat het moet én kan'. Je leest het artikel via deze pdf (pagina 14-16). Als je meer wil weten over de rol van gender in de samenleving en aan de universiteit, lees dan ons dossier 'Vrouwen in de wetenschap'.

Mannen hebben in onze maatschappij nu eenmaal een streepje voor en door vrouwen ook een duwtje in de rug te geven, proberen we naar gelijkwaardigheid toe te werken. Wij zien dat als onze maatschappelijke ver- antwoordelijkheid. Het is de bedoeling dat ook de vrouwelijke helft van ons publiek zich in de samenstelling van de Science Cafétafel of de wetenschapsfilosofie-lezingenreeks herkent.