Is er hoop in de polder?

De uiteindelijke sleutel tot succes van de campagne van Obama bevond zich in een hoop oorzaken. Maar de inzet van de zogenaamde social media was zeer belangrijk.
Leestijd 1 minuut — Vr 26 februari 2010
Plug in

Obama is de eerste die op zo'n veelzijdige manier gebruik heeft gemaakt van de nieuwe media. Met een gevallen kabinet en de gemeenteraadsverkiezingen in het vooruitzicht worden onze politici ook actief. Alle kopstukken, zoals Bos en Balkenende, zijn te vinden op Hyves, burgemeesters twitteren en er worden zelfs Twitter-feestjes gegeven. Maar we willen visie zien, zoals Obama profileerde op zijn blog. Transparantie, communicatie en participatie is nodig voor democratische besluitvorming. Helaas rammelt het nieuwe media beleid van onze overheid. Maar misschien is er hoop in de polder: Op naar de komende gemeenteraadsverkiezingen en op naar de 'Hollandse-Obama' campagne!

Op zoek naar inspiratie? Bekijk de Plug in reeks eens terug.