Aftellen: Voorbeeldig opgroeien

Voorbeeldig opgroeien laat je kennismaken met pedagogische idealen van over de hele wereld.
Leestijd 1 minuut — Do 8 juli 2010
Voorbeeldig opgroeien

Van kids tot kindekens, van Aziatische prinsjes tot eigenwijze Hollandse tuttebellen: kinderen zijn overal en altijd de trots van hun ouders. Sprekers in deze reeks vertellen over het kind in de islam, over opgroeien in China en opvoeden in India. Maar ook in de Nederlandse buitenwijk.

Ook het historisch perspectief komt aan bod. Hoe zijn de idealen van het opvoeden door de tijd veranderd? Bestaan er regels en wensen die altijd en overal terugkeren, in elke tijd en elke cultuur? Of leren we het meest van de unieke verhalen van anderen?

Met onder anderen dr. Nico Landman, Bettine Vriesekoop en prof. mr. Herman van Gunsteren.

Studiewaardeerbaar
Studenten Sociale Wetenschappen of LAS kunnen deze lezingen volgen voor 7,5 ECTS. Hier vind je meer over de cursuseisen en het volledige programma.